Penulisan Popular

Wednesday, December 7, 2011

Beringatlah Akhawat dan adik-adik sekelian.


AdamHawa sempat mengopi-paste status fb ust jamal (ydp kpkm) untuk renungan bersama.. bunyinya begini..  
Beringatlah Akhawat dan adik-adik sekelian.
Seorang mahasiswi Kelantan hampir di ragut menggunakan pisau di dalam tramco sewaktu dalam perjalanan ke kuliah pagi tadi jam 9 pagi 6 Desember 2011. Alhamdulillah Allah menyelamatkan saudari tersebut setelah saudari tersebut memekik HAROMI.. HAROMI.. dan melawan sekuat hati.

Buat Akhawat, berhati-hatilah, waspadalah dalam gerak geri kalian. Malang senantiasa tidak berbau. Usahlah degil andai kami menegur, menasihati kalian. Tiada apa yang kami inginkan melainkan kalian selamat. Kami anggap kalian seperti adik-adik atau kakak kami.

Tiada apa yang kami rugi andai kalian menyindir atau memperlekeh kami. Tiada apa yang kami kesali andai penghinaan yang kalian lemparkan setelah teguran ikhlas kami.
Tiada apa yang kami sedihkan andai kalian terus berdegil dengan sikap kalian.

Namun ingatlah, maruah dan keselamatan kalian terlalu bernilai. Lebih bernilai dari teguran kami. Lebih bernilai dari nasihat kami. lebih bernilai dari segalanya. 

Waspadalah, berhati-hatilah. Jangan menanti malang tiba baru berduka. Kami sedia membantu, menjaga dan mempertahankan kalian walau kami bukan sesiapa di sisi kalian. Itulah pengorbanan IKHWAH terhadap kalian.

No comments:

Post a Comment